کد مطلب:211142 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:114

منشاء صحت و تندرستی فقط در اسلام است
در اینكه اكنون كشور ما از جهت صحت و تندرستی و بهداشت در صورت ظاهر از كشورهای عقب افتاده یا به عبارت جدید توسعه نیافته است سخنی نیست ولی باید گفت در حقیقت از جهت صحت و تندرستی مسلمانان عقب نیستند بلكه از جهت مبارزه با امراض ره آورد اروپا و امریكا و از نظر سلاح و تجهیزات اعمال جراحی عقب هستند - شاید این سخن بر شنوندگان گران آید ولی با توجه به مطالب زیر مورد تأیید همه مصنفین و خردمندان قرار خواهد گرفت.

در اسلام صحت و تندرستی مبتنی بر اجرای دستورات بهداشتی دین است مثلا استحمام یك روز در میان هر صبح و ظهر و عصر و شب به وضو دست و صورت را می شویند قبل از هر غذا و پس از آن دست و دهن را بشویند هر روز پس از هر نماز و هر غذا مسواك كنند و از غذاهای حرام و مشروبات حرام و مست كننده پرهیز نمایند و سایر دستورات اسلامی كه همه در محل خود بیان شده است موجب سلامتی و سعادت و آسایش و آرامش و رفاه و فرح و انبساط است - ولی در صورت ظاهر اكثر مردم این كشور و كشورهای اسلامی آب لوله - برق آسفالت - تلفن - باغ درخت - نظافت و صحت عمومی از نظر حمام های شخصی و استحمام یومیه و غیره ندارند و در محیط آنها كثیف و پر از زباله و كثافت است.

اما كشورهای اروپائی كه در ظاهر دارای همه مظاهر مدنیت مخصوصا در بهداشت عمومی و رسیدگی دولت و ملت به بهداشت هستند در حقیقت صورت ظاهرشان فریبنده و



[ صفحه 324]



در باطن مورد حملات و تهدید امراض عجیب و قریب قرار گرفته اند و نمونه بسیار كوچكی از آمار دكترهای اروپا و امریكا نقل می كنیم كه مؤید این گفتار است. آمار امریكا می گوید یك بیستم یك در بیست نفر از مردم امریكا محكوم به جنون عقلی می باشند و به امراض مغزی و عصبی گرفتارند و یك ششم یك نفر از شش نفر جوان امریكایی كه وارد خدمت نظام شده مریض و ناقص العقل است [1] .

مرض سرطان مردم اروپا و امریكا را مخصوصا مردم لندن و بریطانیا را تهدید می كند به طوری كه از هر هشت نفر یك نفر 1 هشتم از مرض سرطان مردم است دكتر ادموند فاربر بزرگترین طبیب انگلیسی می گوید سی درصد 30 درصد مردم امریكا مبتلا به مرض عقیمی و بی نسلی شده اند [2] .

او می گوید سرطان انگلستان را تهدید به مرگ و نابودی می كند.

درد سر دائم - مرض هستیری - دیوانگی - اكثر فرانسویان و ژاپنی ها را فرا گرفته یك درصد مردم امریكا مبتلا به درد سر شدید دائمی می باشند كه معالجه ندارد [3] و مردم رم و ایتالیا و سواحل دریا مبتلا به امراض دیگری شده اند كه در رساله صد سئوال و جواب نقل شده است.

علل و اسباب بروز همه امراض را دكترهای آنقاره در شرب خمر - خوردن گوشت خوك و زیاده روی در عمل جنسی - خوردن گوشتهای حیوانات نامعلوم دریائی دانسته و نگرفتن روزه عدم تطهیر برای نماز و طهارت است.

از آمار امریكا چنین به دست آمده كه طپش قلب و اضطراب و بی هوشی در سه میلیون مردم امریكا سلطه یافته است.

در امریكا هر 35 دقیقه یك نفر انتحار و خودكشی می كند در هر 12 ثانیه یك نفر مبتلا به جنون می شود - طبق آمار متوفیات خودكشی از امراض عارضه بیشتر شده و این در اثر ضعف نفس و اعصاب مضطرب است - و باز آمار گرفته اند از هر ده نفر یك نفر مبتلا به مرض اعصاب است - و نصف مردم مبتلی به جنون عقلی و عصبی می باشند.

محققین و مكتشفین در علل و عوامل بروز این امراض طاریه گفته اند به غنا و موسیقی



[ صفحه 325]



فقر و بی چیزی - قمار بازی - شرابخواری - شهوات و تمایلات نفسانی و بی حجابی و عریانی زنان كه موجب تشدید شهوات می گردد و كمك برای تقویت از گوشت حیوانات حرام گوشت صحرائی و دریائی موجب این امراض گردیده است با این مقدمه ملاحظه می فرمائید كه این گونه امراض در میان مسلمانان حقیقی نیست مگر آن كسانی كه با ملل اروپائی و امریكائی معاشرت دارند.

مسلمانانی كه در مكتب جعفری تربیت شده و عمل به احكام اسلام می كنند با نداشتن همه سلاح و جهاز بهداشتی بیشتر در سلامت و بهداشت هستند این است مقایسه مسلمین با ملل مسیحی و غیر مسلمان در حفظ صحت و بهداشت عمومی [4] .


[1] كتاب دع القلق و ابداء الحياة تأليف ديل كارينچي ص 61 به نقل الادب و الاخلاق منطبعه كربلا ص 52 شماره 3 سال 3.

[2] نفس المصدور ص 128.

[3] جريدة البلاد ص 3 سال 1959 شماره 6.

[4] براي اطلاعات بيشتري در امراض عارضه به ملل مسيحي و هندي و غيره به كتب نفس الصدور و اتحاد السوفيتي درصد سئوال و پاسخ مراجعه شود.